сряда, 23 октомври 2013 г.

В какво се крие ключа на успеха в ръководенето на ресторант ?



Ресторантьорството и услугите, които се предлагат заемат много важна част от ежедневието на съвременния човек . Всичко това е един огромен комплекс от писани и неписани правила и идеи на хора, чиято цел е задоволяване на желанията и нуждите на своите клиенти, чрез обратно предлагане на точно това от което има нужда съответния човек в дадения момент, а именно това е храната.


Добър ресторант лично за теб


Представяйки в написаното по – долу, да имаш ресторант ръководен от теб лично или предоставени тези функции на друг оторизиран човек  е изключително голяма отговорност. Нужно е всеки един момент от самото създаване, през функционирането и ръководенето да бъде изпипан в най-дребни детайли, тъй като продукта който бива предлаган освен,че е изключително малотраен и ценен е и от първостепенна важност за най – необходимите нужди и потребности на човечеството. Високия приоритет към храната и постоянната нужда от нея, превръща този продукт в едни от най – конвертируемите блага и ресурси в света, поради тази причина все по – често биват изграждани нови или модернизирани и въвеждани в съвременните тенденции стари ресторанти. Разбираема е обаче и възможността идеята и продукта ти да не успеят да просъществуват, поради факта,че  за да успееш с това свое начинание е нужно много, както вече споменах се влияе от общоприети правила, тенденции на пазара, мнения и желания на клиентите и безброй други подобни.


За да бъде успешно реализирана идеята, за един ресторант е необходимо да бъде в правилните ръце. Нужно е от върха до най – ниската част  в структурата да бъдат правилните кадри за позициите, съответно тези хора да бъдат ангажирани всеки един момент по време на работа с най – висшата цел, а именно развитието и просперитета на съответното заведение, понеже човек заемайки дадена длъжност  поема и съответните положителни и отрицателни отговорности. Необходимо е непрекъснато ръководството да подпомага и насочва своите подчинени към тези цели, тъй като ключова роля играе именно мениджмънта. От него ще бъде изисквано всичко да „върви като по вода“, целия процес да протича безпроблемно и съответно появата на даден проблем да бъде заличаван мигновено. Успявайки да обедини целия екип от персонал в даден ресторант под най – висшата цел , управителното звено неизменно ще получи и своите добри резултати.
Клиентите са един от най – точно представящите нивото и цялостното качество на ресторанта. Клиента както може да играе изключително ключова роля в популяризирането на добро и приятно място са хранене, чрез своето положително мнение, така той може да бъде в обратната позиция, неговото мнение бива изключително високо ценено и чрез него биват правени редица промени,само и единствено да могат представите на клиента да бъдат превърнати в реалност и това, което му е нужно и търси да може да го открие.
Залавяйки се с целия процес на управление, мениджърския екип следва да познава всяко едно звено, всяка една част на процеса - от привличането на клиенти, през подготовката и превръщането на хранителните продукти в крайно творчество, до самото обслужване и представяне на продуктите и момента в който клиента напуска заведението. Всичко това е никак не лека задача, която е необходимо да бъде реализирана успешно. В днешно време това наистина е много трудно начинание. Успелите да се реализират и запазят позиции в бранша ресторанти биват много високо ценени.Уникалното умение и възможност да успееш да изградиш всеки детайл по правилата, да създадеш така желаната или очаквана атмосфера и дизайн на заведението, да изградиш екип от професионалисти  участващи във всички звена и отдели, един от най – значимите фактори – добре приготвената и представена кухня, всичко това е съчетание на комплекс от качества.
В какво се крие ключа на успеха в ръководенето на  ресторант ? От до тук написаното ясно и конкретно проличава, че е необходимо добре  работещия и представящия се ресторант да притежава своите ключови качества и отличаващи го от конкурентите възможности и опции. Всеки конкурент притежавайки своите силни и слаби страни се отличава спрямо другия и точно от това произтича голямото разнообразие от обекти занимаващи се с тази дейност. В същността и на силните и слабите страни се крие и зависимостта как те ще бъдат управлявани най – правилно и може би отново се връщам на момента с човешкия фактор и това как съответния мениджмънт ще извлече най – доброто от тях. Това как ще успее да ги комбинира и дори при наличието на превес на по –слабите възможности  съответното заведение да бъде предпочитано място спрямо свои по – добри и по – силни конкуренти, което явление все още не е никак рядко срещано.

Наличието на огромното разнообразие от желания на клиентите дава шанса и на лошо управляваните и представящите се обекти да могат да се задържат на пазара и да предлагат своите продукти,а вече в крайна сметка клиента кого ще предпочете, това си е изцяло негов избор.



Няма коментари:

Публикуване на коментар