вторник, 15 октомври 2013 г.

Какво предпочитате: „Добър ресторант“ или „Приятно място за хранене и отдих“.


Тази тема винаги е била доста деликатна и ще продължи да бъде такава, поради факта,че сферата на ресторантьорството и кулинарията неизменно е свързана с предпочитанията на отделните личности, собственици на ресторанти и като цяло народи и общности. Следва да бъде разгледано почти всеки един аспект – от обслужването, обстановката и интериора, до самата кухня  и начина на приготвяне и поднасянето на храната.

Ще започна с паралелно сравнение на двете ни ключови идеи. Едва ли има нормален човек на земята, който да не обърне абсолютно никакво внимание на мястото, където би му предстояло да се нахрани или се е хранил вече, абсолютно съм убеден в твърдението си, че няма такъв човек – съответно клиент.  Така,че идеята да  отидем на дадено място и само и единствено да се нахраним , не ми се нрави много, а на Вас? Лично аз, като човек наслаждаващ се комплексно от посещенията си на такива,така да се каже  обекти, съм достатъчно претенциозен в определени граници, които са допустими за един средностатистически нормално живеещ гражданин, затова аз обръщам внимание в  повечето пъти на детайли, които за едни биват незначителни, а за други са от първостепенна важност, и може би аз спадам точно към втория тип!

При нормални условия не бих си позволил да посетя заведение тип „ресторант“, „бърза закуска“ и т.н., което да не отговаря на вече част от изброените важни за мен условия. Така да се каже, не ми ли „хване“ окото от  първия път, в последствие каквото и да правя, трудно би ми се променило мнението. Както споменах в по – горните редове,  храната за мен е така да се каже не само храна, нужно е при консумацията  всичко около мен да бъде подходящо за един приятен момент,в  който да успея да се насладя на визуалните, вкусовите и ароматните качества. Макар,че това е лично мое мнение,  от житейския ми опит до  момента  съм наблюдавал какви ли не случаи  в които човек или група хора в един момент търсят само едно единствено нещо, а това  е да намерят подходяща за тях храна, с която да задоволят моментните си нужди. Тези хора съответно не тръгват да търсят именно ресторанта в който се чувстват най-добре, за което съм съгласен в определена степен, но все пак всеки трябва да оцени себе си и да осъзнае какво му е нужно, какво отговаря на неговото ниво, като качество и статут на обекта,храната и обслужването.

И  все пак какво предпочитате:  „Добър ресторант“ или „Приятно място за хранене и отдих“Z? Сега тук много от драгите читатели ще се „надигнат“ и  ще застанат като опоненти в това мое питане, понеже „Добър ресторант“ и „Приятно място за хранене и отдих“ е както вече уточних едно понятие много различно за всеки един човек, отговарящо на неговата същност и положение. Да съгласен съм,че за всеки ще е различно, но все пак обществото в самото си съществуване  определя по един автоматичен начин „статут“ на абсолютно всичко заобикалящо го – било то ресторанти, кина, държавна и публична администрация и т.н., затова ние можем да се движим по – скоро по общото мнение и то да ни служи за ориентир . Следователно, ще използвам именно това обществено възприето мнение, като нашия инструмент за степенуването.
Добрият ресторант си остава такъв, без значението на отделните личности, със своите най-важни показатели и предимства. Може би намерите ли такова място, което в продължение на дълго време да отговаря на вашите изисквания не го „изпускайте“, не го подминавайте с лека  ръка, понеже веднъж вече изградите ли си стил на хранене подходящ за Вас, то това ще доведе и до една допълнителна душевна хармония на тялото . Но от другата страна на нещата, някои хора предпочитат места определени, като не добри заведения, понеже на тях им е приятно и спокойно. Атмосферата не е водеща и няма да бъде такава за тях. Каквото и да представлява ресторанта, тяхната причина да го посетят е храната и това да се нахранят с нея, а не нищо друго.

Наличието на съвпадение на значенията „Добър ресторант“ и „Приятно място за хранене и отдих“ са изключително редки. Въпреки това хората не се притесняват от този факт и продължават да посещават местата на които на тях им е приятно и посилно на възможностите.


Няма коментари:

Публикуване на коментар